Česká lokální tvorba má co nabídnout, říká Veronika Tylušová, majitelka e-shopu proprcky.cz

Rozrůstající se internetový obchod, nejen s hračkami pro děti, se zaměřuje na českou a slovenskou lokální tvorbu. E-shop proprcky.cz se vám vryje do paměti, jelikož na jednom místě dostanete Montessori hračky, kvalitní a designové doplňky do dětského pokojíčku, originální oblečení a v neposlední řadě ve vás oživí vzpomínku na dětství.

Proč jste e-shop proprcky.cz založila? Jak se vám jej podařilo rozeběhnout?

E-shop jsem zakládala s cílem zprostředkovat ucelenou nabídku české a slovenské tvorby. Věci, které mají za sebou nějaký svůj příběh. Stojí za nimi většinou tvůrci, kteří do své práce dávají spoustu energie, času a věří v ní. Je důležité tuto myšlenku podporovat. Ráda bych, aby i moji zákaznici věřili, že lokální produkty mohou konkurovat všem velkým designovým značkám, a že jim mají co nabídnout. Myslím, že e-shop se stále rozbíhá. 🙂 Velkou mírou mi v tom pomáhají bloggerky, které upozorňují na zajímavé věci v nabídce, a tím dávají větší šanci, aby si lidé e-shopu všimli.

Se založením a provozem e-shopu je spojena řada legislativních povinností, stejně jako je obtížná logistika, a samozřejmě je náročné zboží skladovat. Byla to hodně trnitá cesta? Co bylo největší překážkou?

O legislativních záležitostech jsem před založením e-shopu moc nevěděla. Přicházely postupně. Musela jsem se s nimi naučit pracovat a často se vyrovnat s tím, že s některými věcmi holt nic neudělám. Jako například být plátcem DPH. Skladování zboží a jeho rozmístění ve skladu je stále vyvíjející se proces a učíme se za pochodu. Největším problémem je většinou pouze doručovací služba – Česká pošta či DPD. Vy se na ně spoléháte, a ne vždy to dopadne ideálně. Ale bohužel jiná varianta moc není.

Od koho jste se učila? Měla jste mentora?

Můj manžel je mým velkým mentorem. Má za sebou podnikání od svých osmnácti let, takže už nabyl řadu zkušeností, které se mi snaží předat. Jenže někdy se mi nechce poslouchat. 🙂 Mám svou hlavu a svou představu, ale mnohokrát mu musím dát za pravdu. Nějaké zkušenosti jsem si přinesla ze svého předchozího zaměstnání.

V čem vás vytvoření obchodu obohatilo?

Rozhodně mě obohatilo o nespočet setkání se zajímavými lidmi. Většinou jakékoli setkání s někým, kdo něco svého vyrábí, je pro mě plné pozitivní energie, která mě žene dál, i přes některé chmurné dny.

Na co jste za dobu fungování e-shopu nejvíce pyšná?

Na to, že jsme získali od svých zákazníků skoro 100% hodnocení na Heurece. Nejvíce si vážím milých zpráv a slov od našich zákazníků, a jsem pyšná, že se to podařilo dokázat.

Jak byste svůj obchod charakterizovala? Jaká je jeho hlavní myšlenka?

Nabídnout originální lokální značky pro děti, které mají za sebou svůj příběh.

Jak vybíráte mezi velkým množstvím produktů od dodavatele právě ty výrobky, které budete prodávat? Vyrobí zboží speciálně pro váš obchod?

Někdy máme možnost mít věci pouze pro náš e-shop, například Utukutu houpací prkna nabízíme ve dvou pastelových barvách (v barvách loga proprcky.cz, pozn. red.) pouze my. Většinou to je o citu, co bych ráda do sortimentu začlenila, co mi tam chybí. Poslední dobou jsou to přání zákazníků, kteří se na některé věci ptají, a tím nás inspirují co dále nabídnout. Začátky byly o tom, co používaly moje děti, moje zkušenost s produkty.

 

Logo proprcky.cz

 

Které značky byste zákazníkům doporučila?

Myslím, že všechny, které nabízím. 🙂 Každá z nich v sobě skrývá něco originálního.

Které zboží mají spotřebitelé nejraději?

Mezi nejoblíbenější patří výtvarné hračky od FU.FO, Lali jóga (jóga pro děti), oblečení od MILE  a dřevěné hračky od Dřevěné káči.

S čím si nejvíce hrají vaše děti?

Syn miluje Pišlíka a dcerka má ráda FU.FO.

Co jste řešila poslední dobou za problémy?

Řešila jsem plátcovství DPH. Jednu noc jsem z toho až nespala, jak mi to vrtalo hlavou. Je to legislativa, které se nevyhnete, ale věřím, že e-shop tuto změnu ustojí.

Jak zvládáte skloubit fungování e-shopu s rodinou?

Stále se učím. Svým dětem jsem se věnovala celou mateřskou dovolenou. Teď si i ony musí postupně zvykat, že mám jiné povinnosti a myslím, že to je důležité. Děti jsou pro mě prioritou, proto mi v kanceláři pomáhají kolegyně, které jsou také maminky. Společně se snažíme vymyslet systém tak, aby všem vyhovoval.

Na jaké nové zboží se mohou zákazníci těšit?

Mám spoustu inspirace a myšlenek. Zboží musíme vždy postupně a pomalu vyzkoušet. Zajímá nás, jak zákazníci na produkty reagují, zda jsme přišli na jejich vkus či ne, a jak bude vše fungovat. Momentálně mám největší radost z designových hodin, které se nám podařilo s dodavatelem domluvit skoro po roce.

Plánujete otevření kamenného obchodu, aby si mohli zákazníci a děti hračky osahat?

Kontakt s lidmi je důležitý a já osobně ho mám velmi ráda. Náklady na kamennou prodejnu jsou vysoké, takže v tuto chvíli to není v dosahu. Rozhodně to je sen.

Děkuji za rozhovor.

 

SOUTĚŽTE NA FACEBOOKU O VOUCHER V HODNOTĚ 500 KREDITŮ NA NÁKUP V E-SHOPU.

 

Zapojte se do diskuze

comments

Tereza Krček

Vystudovala ekonomickou žurnalistiku ve studijním programu Ekonomie a hospodářská správa na Vysoké škole ekonomické v Praze. V roce 2017 založila www.radimradi.cz a ve volném čase testuje (na svých dětech) produkty určené dětem. Zajímavé recenze kvalitních hraček a dětských knih najdete na jejím osobním blogu www.matkatereza.cz.