Nebojte se posílit pánevní dno co nejdříve po porodu | Radimradi.cz

Nebojte se posílit pánevní dno co nejdříve po porodu

Těhotenství a chvíle po porodu jsou pro většinu žen radostnými okamžiky. Když na vás poprvé nový přírůstek zamžourá, jedná se o nepopsatelný zážitek, který pochopí jen rodiče. Stejné období je však spojeno i s negativní stránkou. Těhotenství i porod jsou pro tělo neskutečnou zátěží a dovedou ženu vyčerpat nejen psychicky, ale také fyzicky. Po porodu není ničím výjimečným ani inkontinence a další problémy spojené s povoleným pánevním dnem. Těmto problémům však naštěstí můžete snadno předcházet.

Proč dochází k povolení pánevního dna během těhotenství a porodu

Inkontinence ani další problémy s povoleným pánevním dnem se rozhodně netýkají všech žen. Pokud jste měla tyto svaly před otěhotněním ve skvělé kondici, možná žádný problém ani nezaznamenáte. Během těhotenství se však svaly postupně uvolňují s tím, jak roste vaše děloha a tělo se celkově přizpůsobuje dorůstajícímu děťátku. Před porodem se pak svaly uvolňují, aby dítě mohlo projít. Svaly pánevního dna dále ovlivňuje průběh porodu samotného a případná další poranění

S povolenými svaly pánevního dna pak dochází k dalším nepříjemným problémům, kterým se však dá poměrně snadno předcházet.

Mám s posilováním pánevního dna čekat, nebo začít v šestinedělí?

To je častá otázka, na kterou není úplně jasná odpověď. Většina odborníků však doporučuje začít co nejdříve. Šestinedělí je právě obdobím, kdy se v těle vrací po porodu vše do normálu a je tak ideálním časem vrátit do normálu i pánevní dno. Pokud však nemáte s posilováním pánevního dna zkušenost z doby před těhotenstvím, je lepší počkat právě až po šestinedělí.

Ať tak nebo tak, nejdůležitější, na čem záleží, jsou vaše vlastní pocity po porodu.

Venušiny kuličky Dorce Dual Balls

 

Pomůže fyzioterapeut i pomůcky

Pokud nemáte s posilováním pánevního dna zkušenosti, můžete se obrátit přímo na fyzioterapeuta, který vám poradí, jak na to, abyste se v takto citlivém období nezranila. Poté, co své dno aktivujete, můžete koncem šestinedělí začít používat i speciální pomůcky, které únikům moči a dalším příznakům zamezí.

Může jít například o známého pomocníka při posilování pánevního dna, jako jsou například venušiny kuličky. Kuličky můžete vybírat z mnoha velikostí i s různou váhou. V začátcích vždy sáhněte radši po menší a lehčí alternativě.

Po šestinedělí můžete vyzkoušet také například vibrátor přímo určený k posílení těchto svalů.

Při cvičení se vždy řiďte vlastním pocitem a jako u každého posilování i zde platí, že méně je více. Hlavně v začátcích.

Externí spolupráce

Spolupracujeme také s externisty, kteří jsou specialisty ve svém oboru, a někdy nám přispějí článkem do magazínu. :) Jejich články mají přidanou hodnotu v tom, že autoři k dané problematice mají blízko, ví o ní nejvíce a snaží se své vědomosti maximálně předat dál.